לקחנו את הגלולה האדומה

שש האפליקציות השימושיות ביותר לטיול ארוך טווח

האינטרנט נמצא בשימוש עממי כבר בערך עשרים שנה. האייפון של אפל הושק לפני כעשר שנים. אחרי שמונה חודשים בדרכים אין לנו מושג כבר איך טיילנו פעם, בלי אינטרנט ובלי סמארטפונים. הם תמיד איתנו, מקבלים את אותה רמת חשיבות של הארנק, הדרכונים וכרטיסי האשראי. מעבר לשימוש בהם כאמצעי לשמירה על קשר מרחוק עם המשפחה והחברים הם משמשים ככלי לתכנון יומיומי של הטיול. איפה נישן? איפה נאכל? איפה אנחנו בכלל? כמה הוצאנו וכמה נשאר בתקציב?
אנחנו נוסעים דיגיטליים. יצאנו לדרך עם שני מחשבים ניידים (HP ודל), שני סמארטפונים (סמסונג גלקסי S3 וגלקסי S2), שלושה טאבלטים (סמסונג גלקסי Tab3) וקינדל (של אמזון). יש לנו תיק אלקטרוניקה כבד שאותו אנחנו סוחבים עלינו תמיד ושומרים עליו כעל בבת עינינו. אנחנו משתמשים כבדים באינטרנט ובהרבה אפליקציות שמותקנות על כל המכשירים הניידים האלה. מתוך כל הערב הרב הזה בחרנו את שש האפליקציות השימושיות ביותר עבורנו. לא מדובר בהמלצה כלשהי על אפליקציה כזו או אחרת, אלא פשוט במה אנחנו משתמשים ולמה.
בחרתי אפליקציות שימושיות עבורנו ברמה היומיומית בתחומי – תקשורת, התנהלות עם כסף, לינה, ניווט, ילדים ותרגום.

1. תקשורת – Skype
כולם מכירים את סקייפ. נכון? יש עוד עשרות תוכנות שמאפשרות שיחות אודיו ווידאו דרך האינטרנט. אנחנו משתמשים בסקייפ. למה? מכמה סיבות. ראשית, כי סקייפ יש כמעט לכולם. בנוסף, ההתחברות היא פשוטה ממחשב נייד ו/או מכשיר נייד. והכי חשוב – אפשר להתחבר עם סקייפ לרשת הטלפונים הרגילה בעלויות מאוד נמוכות לשיחות ולסמסים. בארץ עשינו כרטיס חיוג חו”ל. מיותר לגמרי. לא השתמשנו בו בכלל. במקום זה אנחנו פשוט משתמשים כל הזמן בסקייפ. לרוב אנחנו קונים גם סים מקומי עם גישה לרשת האינטרנט האלחוטית (3G) ואז האפליקציה משמשת אותנו כטלפון רגיל לכל דבר.
העניין המאתגר הוא לקבל שיחות נכנסות מטלפונים רגילים שזה טיפה יקר יותר, אבל זה לא מאוד קריטי כי לרוב את השיחות הנכנסות אנחנו מקבלים למספר הטלפון המקומי.

2. כסף – Expense Manager
בטיול ארוך שמבוסס על תקציב יומי/חודשי/שנתי מוגבל חובה לנהל את ההוצאות בצורה מבוקרת. אנחנו משתמשים באפליקציה המעולה הזו. היא מאפשרת הכנסת תקציב, רישום הכנסות והוצאות ומעקב ברמה יומית עד שנתית כולל ניתוח לפי טווחי זמן או לפי קטגוריות. היא מאפשרת לרשום הכל במטבע המקומי ומסנכרנת את שערי ההמרה המעודכנים מדי יום.
בפועל אנחנו משתמשים רק בחלק קטן מהאפשרויות שיש בתוכנה הזו. אנחנו משתמשים בה רק לניהול ההוצאות הקשורות בטיול שבוצעו בכסף מזומן (הרוב המוחלט במזרח). להוצאות בכרטיס אשראי יש תיעוד מלא בחברות האשראי כך שזה לא נדרש. קשה קצת להתרגל בהתחלה לרשום כל, אבל כל, הוצאה. מרגע שמתרגלים זה הופך לטבע והיתרונות במעקב והידיעה בכל נקודה בזמן הם עצומים.
בדיעבד האפליקציה הזו הפכה למעין יומן טיול עבורנו. אנחנו יכולים לראות באיזה תאריך היינו במלון נחמד בפיליפינים, באיזה מסעדה אכלנו בוייטנאם או מתי עברנו את הגבול ללאוס. הכל מתועד.
20150609_211042

3. לינה – Agoda
ככל שאנחנו מחפשים וחופרים בעשרות האתרים שמציעים בתי מלון, כולל אתרים כמו Alltherooms או אפליקציה כמו HotelSearch, כמעט תמיד בסוף אנחנו מוצאים את עצמנו חוזרים לאגודה. מה לעשות? יש להם פשוט את המבחר הגדול ביותר ובמחירים הנמוכים ביותר. אז גם אפליקציה יש להם והיא שימושית. גם אם אנחנו לא מזמינים בסוף מאגודה (קורה…) נוח שיש כלי שמאפשר לחוש את מחירי הלינה במקום שאליו אנחנו מתכננים להגיע.
מה מרגיז באגודה? העמלות. נכון, הם צריכים לחיות ממשהו. אבל אם משווים לאתר כמו booking.com שהוא לדעתנו האתר הכי מוצלח ונוח להזמנת בתי מלון ושם פשוט המחיר שמוצג כולל כבר את כל סוגי העמלות.

4. ניווט Maps.Me
בטיול עם מעברים תכופים כל כמה ימים מגיעים למקום חדש לגמרי שמעולם לא היינו בו. לרוב אוטובוס או רכבת מורידים אותנו איפשהו ועכשיו צריכים להסתדר. אפשר כמובן לקחת מונית או טוקטוק לכל מקום אבל אנחנו לא מטיילים כך. אנחנו מעדיפים לטייל ברגל (ככל שהמרחקים סבירים כמובן). ככה מתחברים למקום חדש דרך הרגליים ולא מתוך האקווריום של המונית. וזה גם יותר זול וגם יותר בריא.
בגלל הצורך הזה באוריינטציה תכופה ומהירה למקום חדש אנחנו משתמשים לא מעט באפליקציה לניווט. אחרי שעברנו כמה וכמה אפליקציות בסוף מצאנו את Maps.Me (ותודה לאורי ומיה). היא נוחה, מהירה, אמינה והכי חשוב מאפשרת ניווט אוף ליין, כלומר ללא חיבור לאינטרנט.

5. ילדים ScreenTime
נודה על האמת, הטאבלטים של הילדים הם אמצעי הבידור העיקרי שלהם במסע שלנו. הם שימושיים בנסיעות ארוכות ובעיקר כמקור משחקים בלתי נגמר. אם זה היה תלוי רק בהם למעשה היינו מוצאים מקום עם וויי-פיי טוב שבו הם היו יכולים להיצמד אליו מהבוקר עד הלילה. זה כמובן לא המצב. כמובן שזמן המסך צריך להיות מוגבל.
אנחנו משתמשים באפליקציה מצוינת בשם ScreenTime שמאפשרת להגביל את הזמן שהמסך פעיל בטאבלטים של הילדים. אפשר להגדיר אילו אפליקציות צורכות זמן מסך, כך שאפליקציות חינוכיות או שאינן משחקים (מייל, סקייפ וכו’) פתוחות ללא מגבלה. אפשר להגדיר זמן כיבוי אורות (למשל אין טאבלט בין 9 בלילה ל 6 בבוקר). בקיצור, מאוד נוח ובעיקר חוסך הרבה מריבות.

6. תרגום Google Translate
למעט הפיליפינים וסינגפור, בכל הארצות בהן ביקרנו לא מדברים אנגלית. למעט וייטנאם, הכתב הוא גם לא באותיות לטיניות. לרוב אפשר להסתדר עם שילוב של אנגלית בסיסית ותנועות ידיים, כאשר במקומות עם הרבה תיירים, דוברי האנגלית יותר שכיחים יחסית, אבל מאוד עוזר, למשל בשוק בהא דזאנג, שם מספר דוברי האנגלית הוא אפס, פשוט להראות את המילה “בננה” במתורגמן של גוגל במקום לשבור את הראש. אפשר גם לנסות להגות את המילה בעצמך כי המתורגמן של גוגל מקריא את המילים במין קול מתכתי.
האפליקציה של גוגל גם מאפשרת הורדה של מילון אוף-ליין, כלומר גם ללא חיבור לאינטרנט בשפות היותר שכיחות (כמו תאית ווייטנאמית). היא גם יודעת לתרגם משפטים שלמים אם כי לא תמיד בצורה מדויקת, כך שלא פעם קרה שהסתכלו עלינו במבט מזוגג אחרי שניסינו לתרגם את “איך מגיעים לתחנה המרכזית?”.
עכשיו רק נותר לקוות שהאדם שאיתו מדברים באמצעות גוגל טרנסלייט גם יודע לקרוא.

One thought on “שש האפליקציות השימושיות ביותר לטיול ארוך טווח