לקחנו את הגלולה האדומה

סידורים אחרונים בפרדס חנה

זה לא פשוט מסתבר להפסיק כך פתאום באמצע החיים את הגלגל מלהתגלגל. המון המון סידורים. דברים שצריך לדאוג להם לפני נסיעה לשנה תוך ידיעה שלמשך שנה אנחנו פיזית לא פה, עם גישה מוגבלת לטלפון או דואר. למעשה גם בעידן של אמצעי תקשורת כמעט לא מוגבלים בסוג או במרחק יש הרבה מה לעשות לפני שיוצאים. ריכזתי כאן את הצ’ק ליסט שלנו. הדברים שטיפלנו בהם אנחנו לפני העזיבה. למי שמתכנן גם לקפוץ למים מתישהו – לגזור ולשמור.

כסף:
כרטיסי אשראי – אנחנו יוצאים עם 4 כרטיסים משלוש חברות שונות – מאסטרקארד, ויזה ואמריקן אקספרס. את הכרטיסים אנחנו מפזרים בין כמה תיקים ופאוצ’ים. מפזרים סיכון למקרה שאחד או שניים ייגנבו. כרטיס אשראי אין שום בעיה לבטל ולהזמין חלופי לכל מקום בעולם. עד אז – משתמשים בחלופיים. וידאנו תוקף של שנה לפחות מיום היציאה לכולם. חשוב לבדוק ולהשוות לפני את העמלה שנגבית בכל כרטיס ולהחליט מיהו הכרטיס המועדף לעסקאות אשראי או למשיכת מזומנים.
המחאות נוסעים – לא לקחנו בכלל. נראה לי מיותר ומיושן.
מזומן – לקחנו איתנו סכום של 300$ בתור גיבוי למקרה ש… את כל השאר אנחנו נוציא בחו”ל מכספומטים. לפני שנסענו וידאנו שאת כל הכסף המזומן הישראלי שיש לנו החלפנו.
בנק – השארנו יפוי כוח בבנק לאחד ההורים.
חובות – חצי שנה לפני הנסיעה הפסקנו את המנהג המגונה של קנייה בתשלומים. וידאנו שכל ההלוואות, החובות (חוץ מהמשכנתא) והקנסות משולמים.

ספקי שירותים:
ביטלנו חיובים אוטומטיים של: אינטרנט, כבישי אגרה, ארנונה וקופת חולים. מומלץ לטפל לפחות 10 ימי עבודה מראש כדי לוודא שכל החיובים אכן מפסיקים.
הקפאנו: קו טלפון נייד (כדי לשמור את המספרים).
וידאנו שכל החובות למיניהם משולמים: ארנונה, מים, אגרת טלויזיה, חשמל.
החזרנו את כל הספרים ששאלנו בספריה.

ביטוחים וחסכונות סוציאליים:
ביטוח משכנתא/נכס – כי אין ברירה
ביטוח בריאות פרטי – ממשיכים לשלם. לא מומלץ להפסיק כי חידוש שלו לאחר החזרה עלול לעלות הרבה מאוד כסף.
ביטוח מנהלים/קרן פנסיה – ביטלנו את רכיבי החסכון והשארנו את הריסק בלבד (כביטוח חיים).
ביטוח נסיעות – חשוב מאוד. זה אחד הרכיבים היקרים בנסיעה לטווח ארוך. לאחר השוואה בין הרבה הצעות קנינו את הביטוח של למטייל. למרות שהכיסויים בו מעט נמוכים מהממוצע בדברים החשובים הוא נותן את מה שצריך והכי חשוב – הוא לא יקר ומותאם לטיולים ארוכי טווח.
ביטוח לאומי ומס בריאות – אנחנו דואגים לשלם את הסכום המינימלי מכיוון ששנינו לא עובדים.
ביטוח בריאות משלים – ביטלנו.
ביטוח תכולת דירה – ביטלנו.
ביטוח רכב – ביטלנו.

בית ורכוש:
בחרנו להשכיר את הבית – חשוב לתת לשוכרים את הפרטים של מישהו שסומכים עליו בארץ למקרה חירום. זה היה עסק די מלחיץ בגלל הדד ליין של הטיסה. בפוסט הזה התייחסנו לכמה מסקנות בנושא.
ארגזים וחומרי אריזה – כ-30 ארגזים הספיקו לנו + מסקינג טייפ, טוש סימון וניילון נצמד. החלטנו לניילן למען לא ייכנסו ג’וקים ומיני חרקים לקרטון ויטיילו לנו בתוך הבגדים.
מקום אחסון – לשמחתנו יש לנו מחסן ועליית גג. במחסן אחסנו את הארגזים עם הפריטים שנדרשת עבורם נגישות גבוהה יותר (מטבח, בגדים).
מכירת/מסירת חפצים – הכנו רשימת חפצים שלא יאוחסנו או יישארו בבית ואותם מכרנו או מסרנו. זה כלל: אוטו, סלון, מקרר, טלויזיה, מיטת ילדים, מזרן, אופניים, מדפסת ועוד כל מיני קשקושים. ובכלל, נפטרנו מכל מה שלא השתמשנו בו בשנתיים האחרונות. חפצים שנמסרו תועדו ברשימה כדי שלא נשכח איפה הם ולמי נמסרו.

לימודים:
תכנית לימודים – הכנו תכנית בשיתוף בית הספר של הילדים. התכנית כוללת לימודי ליבה של חשבון ושפה. את השאר, ואנגלית בפרט, הם ילמדו לבד בטיול.
חומרי לימוד – קנינו חוברות לימוד רלוונטיות. קיבלנו מביה”ס לינקים לכמה אתרים עם חומרי לימוד מקוונים.

בריאות:
טיפולי שיניים – בתאילנד ובהודו אמורה להיות רפואת שיניים ברמה לא פחותה מאשר בארץ, ובכל זאת העדפנו שלא להיות תלויים בזה ולעשות ביקור אחד אצל רופא שיניים ושיננית.

משקפיים – לקנות משקפיים ספייר למי שצריך. אחד הדברים שאני מצטער עליהם הוא שלא עשיתי ניתוח להסרת משקפיים מספיק זמן מראש.

חיסונים – לפחות 3 חודשים מראש לגשת למרפאת מטיילים ולהכין תכנית חיסונים. לנו יש כללית מושלם שחסך לנו הרבה מאוד כסף. מומלץ לא להגיע עם הילדים לפגישת הייעוץ עם הרופא. במקרה שלנו זה הכניס אותם לחרדות מיותרות. עוד על חיסונים בפוסט חיסונים למשפחה המטיילת.
מרשמים – יצאנו מהארץ עם מספר תרופות מרשם (בעיקר אנטיביוטיקה) שקיבלנו לאחר פגישה אצל רופא המשפחה.
תרופות – הכנו תיק עזרה ראשונה (פרטים בפוסט נפרד).

מסמכים:
דרכונים – וידאנו שכל הדרכונים בתוקף של שנה לפחות ושיש בהם מספיק מקום פנוי לחותמות וויזות. אמנם אין בעיה לחדש דרכונים בקונסוליות או שגרירויות ישראליות. בכל זאת העדפנו לצאת מסודרים.
צילומים – של הדרכונים, כרטיס הטיסה, פוליסת הביטוח, כל אישורי הביטול של ספקי השירותים השונים.
רשיון נהיגה בינלאומי
ייפוי כוח נוטריוני – נתנו לאחד ההורים למקרה שנידרש לחתימה בכל נושא שהוא. עשינו אותו בנוסף ליפוי הכוח בבנק.

תקשורת:
מחשב נייד – אנחנו יוצאים עם שני לפטופים לנו ושלושה טאבלטים לילדים. דאגנו לחדש סוללה לאחד מהם לפני היציאה (ללפטופ, לא לילדים… אצלם הסוללה בטעינת יתר). לגבי הטאבלטים התלבטתי המון ואני עדיין מתלבט. מעבר לכך שזה חפץ גניב, האם נכון לתת לילדים טאבלט זמין שישאב מהם את כל תשומת הלב במקום שיספגו מהטיול עצמו? נראה…
טלפון נייד – אנחנו יוצאים עם שני סמארטפונים. מתכננים להשתמש בעיקר בוואטסאפ, פייסבוק וסקייפ.
פתחנו משתמש סקייפ לכל אחד, כולל הילדים. ארגנו רשימת קשר של חברים קרובים של הילדים שיש להם סקייפ.
סים בנילאומי – אין לי כוונה להשתמש בו הרבה, אבל שיהיה. כשנגיע נקנה סים מקומי בהתאם לזמן שאנחנו מתכננים לשהות במדינה. אני קניתי סים של World8. בשלב זה אני לא יודע להגיד עוד אם זו היתה עסקה מוצלחת.
– חשבון פייסבוק – אצלי זה לא מובן מאליו.
– חשבון פליקר –לאחסון ושיתוף תמונות.

הכנות לנסיעה:
כרטיס טיסה – את זה טפשי לשכוח. את הכרטיס קנינו כחצי שנה לפני הטיסה. אנחנו טסים עם Royal Jordanian דרך עמאן.
ויזה ליעד הראשון (תאילנד, במקרה שלנו).
תרמילים – החלטנו לצאת עם 3 תרמילי גב גדולים (עבור 2 המבוגרים והבכור) שיישלחו לבטן המטוס. בנוסף יעלו איתנו למטוס: טרולי קטן עם בגדים לשבוע למקרה של אבדן מטען בטיסה, תיק למחשבים, 3 תיקי גב קטנים לטיול יום, 3 פאוצ’ים (לכסף, טלפונים ומסמכים).
מפות של היעד הראשון (תאילנד…) – כולל מפת רכבות ומפת הגעה למלון הראשון.
רשימת ציוד – קנינו פריטים חסרים מהרשימה לאריזה.
מדריכי טיולים – לא לקחנו כלום. הכל זמין באינטרנט ונראה לי מיותר להיסחב איתם.

ועוד כמה דברים:
הודעתי למקום העבודה – לפי הנדרש בחוזה ההעסקה.
ארגנו מסיבות פרידה – למשפחה, לחברים של ההורים ולחברים של הילדים.
מצאנו משפחה מאמצת לאנג’י.(סבתא…)

2 thoughts on “סידורים אחרונים בפרדס חנה

1. מאיה אשכנזי

חוץ מפליקר, שהוא קצת אעפס.. אני מעדיפה אחסון תמונות ב-dropbox, יש שם כמובן גם אפשרות לשיתוף סלקטיבי.
    תהנו! אתם ממש גיבורים ופרקטיים גם יחד

1. wetooktheredpill

צודקת לגמרי בעניין הפליקר. מעצבן. ירדנו ממנו ועברנו לאינסטגרם (עד שגם הוא יעצבן).