לקחנו את הגלולה האדומה

הפרטים הקטנים והסקסיים של מסלול ההמראה

למסלול ההאצה, כמו שאומר שלומי המורה שלי לכתיבה, יש חשיבות רבה. לא רק כמסלול המראה אלא גם בפני עצמו.
במסלול הזה יש היבטים פרקטיים, נדבר עליהם, יש היבטים רגשיים ורוחניים, כמובן.
בהיבטים הפרקטיים, אי אפשר לדבר על לעזוב את המטריקס בלי לדבר על המטריקס עצמו. אני רוצה לתת הרבה קרדיט, ובהמשך יש לי הרגשה שהקרדיט הזה רק יגדל, לאישה המתוקה הללי אברמוביץ’, אותה אני מכירה בעיקר דרך חברות משותפות, ואשר באתר שלה אני נוברת כבר שנתיים, מאז שהיא וצביקה ארזו את הילדים ועברו לחיות בעולם.

נתקלתי באתר של הללי כבר הרבה פעמים, בכל פעם הייתי קוראת בו לפחות טקסט אחר שגרם לי לדמוע ולפעמים אפילו לייבב עם קולות וניגובי אף. היה לי ברור שאני נמשכת בחוטים עדינים אך מאד חזקים, להוויה שהללי מתארת באתר שלה, במילים מאד פרקטיות לפעמים אבל תמיד באופן שנוגע בי עמוק.
כרגע אנחנו מדברים על לפנות אליה ישירות ולקבל ממנה שירות שהיא מציעה של ליווי אישי לאנשים שהחליטו לעשות את זה. עוד לא פנינו, אבל סימנו לעצמנו נוט להגיע לזה, שהצטרף להמון נוט’ס שאנחנו מסמנים, ולאט לאט נגיע לכולם. אני אעדכן אתכם.

במקביל, הראיס בונה את האתר הזה, בדיוק ליוויתי יולדת שמומחית בוורדפרס ואני מחכה בסבלנות שיעבור מספיק זמן מהלידה שלה ואז אנסה להיעזר בה עם כמה עניינים טכניים שבינתיים לא נפתרו, ואחת ליום הוא מסנן מתחת לשפמו ש”אני לא יודע למה זה לא מסתדר לי כוסאומו”. משפטים כאלו שאני, כמי שחולקת איתו חיים כבר המון זמן, כבר יודעת כשאני שומעת אותם, שהוא ימצא פתרונות לכול. האיש והחריש העמוק.

הוא גם לוקח קורסים בפורקס, באינטרנט. לפני כמה ימים הוא הודיע שהוא נח מזה קצת ומתרכז בענייני האתר, ושהוא לא סגור על זה עדיין. הוא אומר שלמרות שהם אומרים שזה ממש לא קזינו, הוא עדיין לא לגמרי השתכנע בזה. אני סומכת עליו שיהיה זהיר, וסומכת עליי שאדע לחזק אותו גם להעז כשצריך. זה חלק מהחוזה הזוגי שלנו, וזה עובד.

בינתיים, בצד השני של המיטה הזוגית, בלפטופ אחר, אני קראתי בעיון את המדריך של הללי “איך לעשות יותר כסף מהאתר שכבר יש לך”, כי הרי יש לי. אתר ותיק וידוע בתחומו, ומסתבר לי תוך כדי קריאה במדריך של הללי, שהרעיונות איך לעשות איתו יותר כבר ישבו אצלי וחיכו לטריגר.
בהחלט אפשרי להרוויח יותר כסף מהאתר שלי, בצורה אתית וללא פגיעה באמות המידה המקצועיות שלי, אבל יותר מכך – בהחלט אפשרי לייצר כסף מהאתר שלי ללא מגע ידי או כמעט ללא.

אז על זה אני עובדת עכשיו – תכניות אפיליאיישן, מוצרי ידע, תשלום-פר-קליק ועוד.
ביצירת תכניות שותפים, אפיליאיישן, יש הרבה עבודת הכנה של הקרקע. לבחור תכניות נכונות לי, למשל. פר הגדרה, אני לא אעשה תכנית שותפים עם מוצר שאני לא חושבת שהוא מעולה, זה ברור. אבל גם התכנית עצמה צריכה להתאים, להיות מדוייקת, למשל לשלם תגמול ששווה לעבוד עבורו, להציע הנחה לגולשים שלי כדי שתהיה תכנית אפקטיבית שאכן תייצר עסקאות טובות לכולם (ספק-לקוח-אני) וכמובן – שתעבוד על פלטפורמה טכנולוגית שלא דורשת ממני עבודת ניירת און-גואינג, אחרת מה עשינו בזה.
למשל אני מגלה שמוצר שאני מאד מאמינה בו, וממליצה עליו כבר שנים, ברגע שפניתי למשווקים המורשים שלו בישראל כדי ליצור איתם תכנית שותפים, התבררו שני דברים מצערים – האחד, שהמשווקים המורשים האלו הם קמצנים ולא מגניבים, גם לא נותנים הנחה לגולשים וגם משלמים עמלה ממש נמוכה שלא בא לי לעבוד בשבילה, אפילו אם העבודה היא, נגיד, חד פעמית (ותכל’ס, בינינו, היא לא. תמיד יהיו עוד דברים בדרך). והשני, שאין להם פלטפורמה טכנולוגית מתאימה והכל עובד כמו בשנות ה-90, עם דו”חות חודשיים ידניים וכל מיני שטויות. אז הנה למשל מוצר שהוא אמנם מצוין אבל כנראה שלא אעבוד איתו. חבל.
לעומת זאת, יש לי כמה מגעים עם חברות שיש להן מוצרים מעולים וככל הנראה גם הבנה שיווקית וטכנולוגית מתאימה, ואני אעדכן איך זה מתקדם.

במקביל נפגשתי גם עם אמירוס המתכנת של האתר שלי, ואני כבר שבוע מחכה ממנו להצעת מחיר על השינויים שיידרשו באתר שלי כדי לקדם את תכניות השותפים, את התכנית של שיווק מוצרי ידע שלי באתר ואת ה”תשלום-פר-קליק” שאני רוצה ליישם באתר. אם אני לא אשמע ממנו תוך שבוע אני שוקלת את צעדיי. נגיד עצומה פתוחה לקהל הרחב (אמירוס תעשה לי הצעת מחיר כבר!!!), או נגיד למצוא מתכנת אחר. דברים כאלה, מינוריים, אתם יודעים. כמו האופי שלי.

כל זה נשמע מאד פרקטי. כן, במסע הזה יש היבטים פרקטיים לא מבוטלים, אבל מה שמעניין הוא שכולם עד הזעיר ביותר שבהם, מעוררים אינטנסיביות של רגשות, כל הזמן, בעוצמות משתנות.
אפילו לתכנן את העיצוב המחודש שיצריכו כל השינויים האלו באתר שלי, מעורר פחדים שלא לומר חרדות, מהתמסחרות, ממה יגידו עליי כשאשת מקצוע, ולמה לעזאזל זה כל כך לא סקסי להתפרנס מעמל מקלדתך. ההתמודדות עם המון פרטים קטנים מצד אחד באה לי טבעי ומצד שני מעוררת כל הזמן חששות, רפיון ידיים, אפיסת כוחות, קוצר נשימה. למה אני לא יכולה ללכת במישור ולהינות.

CVS232M8AGYN