לקחנו את הגלולה האדומה

אטרקציות בצ’אנג-מאי תאילנד עם ילדים

הרבה אנשים באים לצ’אנג מאי אבל לא באמת מגיעים אליה אלא משתמשים בה כבסיס לטיולים ואטרקציות בצפון תאילנד, במיוחד בטיול עם ילדים. פילים, נמרים, אומגות, חרקים, זוחלים,שניים-שלושה מקדשים, נייט-באזאר ויאללה ביי.
לנו היתה ההזדמנות, עקב סגנון הטיול האיטי שלנו, לחוות את צ’אנג מאי כמקום ששווה ביקור ושהייה בפני עצמו.

בצ’אנג מאי יש אוכל מדהים ומגוון במחירים מצחיקים, עיר עתיקה מתוקה ביותר שאפשר לתעות בסמטאותיה שעות וימים, סצנה מגניבה של יד שניה וטבעוני וצמחוני ואורגני ונטול גלוטן ונטול מוצרי חלב ומה שביניהם, קורסים וסדנאות מגוונים מקורסי עיסוי, סדנאות בישול דרך קורסי צילום למתחילים ולמתקדמים, כיתות ציור, קדרות, ועוד ועוד.
פשוט עיר מדליקה אשר למרות היותה אחת הערים הגדולות בתאילנד, יש בה אוירה רגועה ונינוחה.

תקופה של מספר שבועות לשהייה בצ’אנג מאי תספיק גם כדי לעשות צ’יל-אאוט נהדר של שיטוט ברחובות וטעימות אוכל כאן שם ובכל מקום, גם לצאת פה ושם ליום מחוץ לעיר לטיול או לאטרקציה שווה במיוחד (והרבה יותר זול להזמין אטרקציות כשנמצאים כאן, ולא בחבילות מהארץ) וגם להיות קצת סטודנטים. לקחת איזה קורס, איזו סדנא, להרחיב קצת את הדעת או לרכוש איזו מיומנות חדשה שתמיד רציתם.

The streets of Chiang Mai old city

The streets of Chiang Mai old city

Street artist in Chiang Mai night bazaar

Street artist in Chiang Mai night bazaar

אטרקציה הכרחית בצ’אנג מאי – פארק אומגות
אנחנו בחרנו לחגוג את יום ההולדת של בכורנו בפארק אומגות, אחד מכמה וכמה המשווקים בצ’אנג מאי, “הסנאים המעופפים”. בארץ, משום מה רוב הסוכנויות כנראה משווקות רק את ה”פלייט אוף דה גיבון”, שעולה כפול ולא ברור לנו מדוע. אנחנו הבטחנו לבכור שביום הולדתו נלך כולנו לפארק אומגות, אך רכשנו את האטרקציה רק כשהגענו לצ’אנג-מאי, בדקנו, עשינו השוואות ובחרנו את ה”סנאים המעופפים” כי הם עמדו בדרישות הבטיחות שלנו, קיבלו ציונים טובים ברחבי האינטרנט והיו זולים משמעותית מה”גיבונ’ס”.
בכל מקרה, כל האטרקציות מהסוג הזה כוללות פיק-אפ מהמלון/גסטהאוס שלכם, הגעה לפארק עצמו ותדרוך קצר, חולצה ובנדנה, ריתמת-בטיחות ויאללה לאומגות. שעתיים וחצי בערך של תעופה מעץ לעץ, צרחות אושר וכיף גדול באמת. כשמסיימים, כולם כוללים ארוחת צהריים “בופה” בפארק והסעה בחזרה לכור מחצבתכם.
רמות התיקתוק של תעשיית האטרקציות בתאילנד הן מדהימות.

זה מתחיל בצבע החולצות (תמיד צבע זוהר כלשהוא, כדי שלמדריכים יקל להבחין בכם כשאתם מעופפים מעץ לעץ וצורחים כמו כוסיות), ממשיך בעניין הבנדנה שהיא ממש לא רק בשביל הקטע, מהר מאד מגלים שצריך אותה כי מזיעים כמו סוסים מתחת לקסדות, כמובן בדיחות המדריכים בעברית ברגע שהם מזהים שיש להם ישראלים בקבוצה, ואפילו המוזיקה בפיק-אפ, שהיא “שמחה” (לשיטתם) בדרך לפארק בבוקר, וחרישית עד בלתי קיימת בהסעה בחזרה, כי ממילא כולם נרדמים תוך חמש דקות. הם פשוט יודעים את העבודה.
המחיר 2000 באט לאדם (220 ש”ח).

Flying Squirrels Ziplines park near Chiang Mai

Flying Squirrels Ziplines park near Chiang Mai

S1510042-min

Flying Squirrels Ziplines park near Chiang Mai

Flying Squirrels Ziplines park near Chiang Mai

S1510015-min

S1510049-min

יום טיול מחוץ לעיר
בכל שהותנו בתאילנד בפרט ובדרום מזרח אסיה בכלל, אנחנו משתדלים להימנע מ”מלכודות תיירים” ומאטרקציות הכוללות יחס לא נאות לבעלי חיים (רכיבה על פילים, התגפפות עם טיגריסים ומה שביניהם). כך שהיה לנו ברור שפילים, נמרים וג’יפים זה לא. ג’יפים הם אמנם לא חיה, אבל לטעמנו הם גם לא כיף. ומחרקים וזוחלים אני אישית משתדלת להתרחק אז גם זה לא באטרקציות שאנחנו נבחר. בקרוב הפוסט על פגישות מצערות שבכל זאת היו לי, שלא בטובתי, עם חיות מחרידות מסוג עכבישי ענק, חילוץ הירואי שלי את כל המשפחה מכפר נידח בג’ונגל בלי חשמל ובלי תחבורה ומדרגות הרבנות שמעולם לא נדמו קרובות יותר, אבל חכו בסבלנות.
אנחנו תפרנו לעצמנו טיול עצמאי מחוץ לעיר, עם משפחה של חברים אנגלים (עם הבלוג הזה). פשוט לקחנו ואן עם נהג ליום שלם, סגרנו איתו מחיר ומסלול, ויצאנו לשוח. בחרנו יום שבו מתקיים שוק מקומי בצ’יאנג דאו (Chiang Dao) – אחד הכפרים בסביבה, לאחר מכן המשכנו למערה מרשימה במיוחד וקינחנו במעיינות חמים. היה תענוג.
המחיר 1800 באט (200 ש”ח) לשכירת הרכב והנהג וכן תשלום עבור הביקור במערת צ’יאנג דאו של 340 באט לכולנו (37 ש”ח) שכללו כניסה ומדריכה. ניתן למצוא נהג דרך כל אחת מעשרות הסוכנויות שפזורות בעיר העתיקה.

Spices seller in Chiang Dao Tuesday market

Spices seller in Chiang Dao Tuesday market

S1530003-min

The beautiful surrounding of Chiang Dao in North Thailand

The beautiful surrounding of Chiang Dao in North Thailand

Shrine in Chiang Dao cave

Shrine in Chiang Dao cave

Photo credit: Aaron Brooks

Inside Chiang Dao cave (Photo credit: Aaron Brooks)

Photo credit: Aaron Brooks

Chiang Dao Hotsprings (Photo credit: Aaron Brooks)

Chiang Dao Hotsprings

Chiang Dao Hotsprings

קורסים וסדנאות בצ’אנג מאי
משלל האפשרויות שהעיר המקסימה הזאת מציעה, אני בחרתי קורס עיסוי וסדנת בישול שהיו שניהם ממש מושקעים ומעולים.

קורס מסאז’ תאילנדי
קורס העיסוי היה למעשה קורס פרטי שהרכבתי יחד עם המורה. לקחתי יום לימודים אחד של יסודות העיסוי התאילנדי וצירפתי לו יום לימודים נוסף, ארוך יותר, של עיסוי בטן מסורתי של המיילדוֹת התאילנדיות. יצרתי לעצמי קורס שהתאים לתחומי העניין שלי וזו היתה חוויה מופלאה.
יש שפע קורסי מסאז’ בצ’אנג מאי, אז איך בוחרים? טריפ אדוייזור מלא מידע וזו תמיד נקודת התחלה טובה, אני רפרפתי בטריפ אדוייזור והמתנתי לתחושת בטן שתעלה ותרמוז לי איפה מקומי הנכון ולאן הלב שלי רוצה ללכת, הוספתי לתחושת הבטן את המיקום הגאוגרפי, אחרי הכל, בעיר מלאה אופציות, למה לא לבחור בקורס שנמצא חמש דקות הליכה מהגסטהאוס שלנו, ממש בירכתיה של מסעדת הבית שלנו, בה אנו סועדים לפחות שלוש פעמים בשבוע..? אז כך בחרתי את הקורס שלי ואכן הקורס התאים לי בול, עם מורה מנוסה מאד, לימוד שיטתי ומסודר, התנסות אינטנסיבית “האנדס-און” לאורך כל הקורס ותעודה עם סלסולים בסופו.
המחיר לקורס ב MTM Thai Massage הוא 3000 באט (330 ש”ח).
S1520002-min

My Thai massage class

My Thai massage class

סדנת בישול בתאילנד
סדנת בישול בתאילנד זו כמעט קלישאה. אבל, חייבים. זה באמת כיף, באמת לומדים שם להכין אוכל תאילנדי מוכר וטעים וזו באמת חתיכת זמן איכות משובח, בין אם עושים הסדנא כזוג, או עם אחד הילדים כמו שאני בחרתי. וכמובן הבכור שלנו, חובב המטבח, היה מאושר גם הוא.
היה יום מקסים, ממש. ומוצלח. תעשיית האטרקציות בתאילנד בכלל ובצ’אנג מאי בפרט היא משומנת ומתוקתקת. הם יודעים לתת לכם גוד טיים, תמורה לכסף ובלי בלבולי מוח. לא מבזבזים את זמנכם, המעבר בין תחנות הבישול הוא זורם ונינוח, המדריכים מיומנים, ההתנסות בבישול היא על אמת, ספרון המתכונים שמקבלים בסוף היום הוא מושקע ומפורט, הכובעים שתלכו איתם לשוק המקומי מטופשים כמו שצריך, בקיצור, סדנא מושלמת וטעימה מאד מאד שבסיומה, מרגישים מה שצריך להרגיש בסוף סדנת בישול מוצלחת – שאתם יכולים לעשות את זה בבית. מיד אחרי שתתאוששו שבוע שבועיים מכמה שאכלתם בסדנא, אוי כמה שאכלתם.
מחיר הסדנא ב Asia Scenic היא 1000 באט לאדם (110 ש”ח).

A silly hat at the Thai Cooking class

A silly hat at the Thai Cooking class

Preparing curry paste

Preparing curry paste

IMG-20150808-WA0000