לקחנו את הגלולה האדומה

כשהמסעדה שקבעתם בה עם חברים אינה במרחק הליכה מהגסטהאוס

לפעמים את יודעת רק בדיעבד שקרה משו מכונן. חשוב. משמעותי. ש”עשינו זכרונות”. ולפעמים את יודעת בזמן אמת וזה משגע ונהדר ועוצמתי.
ערב אחד השבוע חווינו תלאות מרובות אבל ידעתי בזמן אמת, שעכשיו ממש ברגעים אלו אנחנו מייצרים זכרון משפחתי חזק וטוב.
כולה רצינו ללכת לארוחת ערב עם הלבביים, במסעדה שאינה במרחק הליכה.

אז יש אוטובוס אבל רק הלוך, בחזור כבר יהיה מאוחר והאוטובוסים כבר לא ייסעו.
ויש ללבביים טוסטוס שהם עושים עליו נגלות, כך שיכולנו לנסות לדחוס איתם את קטנת הבית ולדווש על שני זוגות האופניים ששכרנו בבוקר. אבל הקטנה סירבה לנסות אפילו לעלות על הטוסטוס.
ויש אפשרות לקחת מונית אבל המחשבה שעומדים ליד הגסטהאוס אופניים שכבר שכרנו ממילא, ביאסה אותנו מהאופציה הזאת.
ויש אפשרות לשכור עוד זוג אופניים, אבל הקטנה סירבה שירכיבו אותה, היתה מבועתת מהמחשבה שהרגל תיכנס לה לגלגל כמו שקרה לה בקמבודיה והיא תיפצע.

מבוי סתום. והילדים היו עם הלבביים בים אחר הצהריים ונורא רצו לאכול יחד בערב והתחילו לצעוק על הקטנה שהכל בגללה וכל התכנית התחרבשה והקטנה מיררה בבכי והראיס ואני הסתכלנו אחד על השני ושאלנו את עצמנו מה היה לנו רע, דינקים בדירה שכורה בדיזינגוף, למה הפסקנו את הגלולות בכלל.

hoa_bien

ואז עצרתי הכל ושאלתי את הקטנה אם היא רוצה שאני אעזור לה כמו שעזרתי למרכזי כשהוא פחד לרדת לצלילה בקורס. היא אמרה כן. התיישבנו בצד ותקתקנו סשן בן כמה דקות של הקסם שרותם האהובה לימדה אותי בדיוק לפני שטסנו. אם זה טוב כדי להשכיר את הבית שלנו וזה טוב כדי להתגבר על הפחד של המרכזי מצלילה ועל עוד אלף דברים שכבר קסמתי בהם את הקסם הפשוט והמדהים הזה, אז למה לא על פחד מהאופניים…?

וזה עבד. יצאנו לדרך על שלושה זוגות אופניים. אך סאת תלאותינו טרם מלאה, מסתבר.
בערך בחצי הדרך, עוד אנו מדוושים במרץ, הפדל של הבכור עף לו בתנופה אלגנטית לכביש. עוצרים. הראיס יוצא בדרכו חזרה לגסטהאוס, להחליף זוג אופניים. חוזר. מדוושים את החצי השני של הדרך ומגיעים למסעדה. נחמדה מאד. ממוצע המתנה למנה – שעה. בקטנה. יושבים צוחקים הכל טוב.

יוצאים בחזרה. הבכור רק עולה על האופניים, הופ עפה לו השרשרת. הראיס מנסה להחזיר עטרה ליושנה, שני ויאטנמים מעובדי המסעדה ניגשים וללא מילה, רק עם חיוך, עוזרים לו. השרשרת במקומה. יוצאים בדרך חזרה ולאחר דיווש נמרץ מעט פחות, מגיעים בחזרה לגסטהאוס, מרגישים שניצחנו את השיטה. עשינו את זה. אכלנו ארוחת ערב.